firmaknow-howmarketingporady

Logo firmowe – kilka ważnych słów

Logo firmy zdaje się być czymś oczywistym. Spotykamy je każdego dnia, kojarzymy logotypy różnych przedsiębiorstw. To właśnie logo daje rozpoznawalność, a czasami też przekazuje klientowi pierwsze informacje na temat firmy. Jednakże, zakładając własną działalność dość często zapominamy o zaprojektowaniu logotypu. A jest to duży błąd!

Wszelkie dokumenty, zdenerwowanie, natłok myśli i próba ogarnięcia wszystkich spraw… Zakładanie własnej firmy wymaga od nas pewnego wysiłku. Pośród tych wszystkich działań początkującym przedsiębiorcom często umyka sprawa firmowego logo. Jest gdzieś tam spychane na bok, w końcu można to ogarnąć później… Czy to takie ważne? TAK! Jest to ważne! I powiemy wręcz – logo to jedna z pierwszych rzeczy, którą musisz ogarnąć zakładając własną działalność!

Czym jest logo?

Logo to nic innego jedno z narzędzi identyfikacji wizualnej. Poza nim wyróżnić tu możemy także kolorystykę, krój pisma, ubiór pracowników czy design produktów i opakowań. Najlepiej, jeśli te wszystkie elementy tworzą spójną całość. Wówczas masz szansę na wykreowanie pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku firmy. A to bardzo ważne, zwłaszcza na początkowym etapie działalności.

Firma, która ma profesjonalne logo, spójny i dopracowany wizerunek jest dla klienta wiarygodna. Po prostu. Zwłaszcza, że w dzisiejszym świecie nietrudno skorzystać z usług grafika i dobrać jakąś konkretną koncepcję pod własną działalność. Poza tym samo logo pozwala konsumentom na rozpoznanie firmy w mgnieniu oka. „O mignął mi znajomy znaczek mojej ulubionej cukierni! Skoczę po rogalika!”. Tak, właśnie tak to działa.

Cechy dobrego logo

Zastanawiasz się, jakie powinno być dobre logo? Przede wszystkim pamiętaj o zasadzie „im mniej, tym lepiej”. Geniusz tkwi w prostocie. Proste logo, z jednym wyróżniający się elementem to Twój prawdziwy must-have.

Równie ważne jest dopasowanie logo do branży, w której funkcjonujesz, charakteru działalności i wartości firmy. To może wymagać chwili zastanowienia lub konsultacji z innymi osobami. Nie podejmuj decyzji o wyborze logo pochopnie. Zwłaszcza, że powinno się ono charakteryzować jeszcze jedną cechą. Jest nią ponadczasowość.

Skąd nacisk na ponadczasowość?

Jak już wspomnieliśmy, logo to znak rozpoznawalny Twojej firmy. Chwilę zajmie, zanim stanie się on rozpoznawalny przez konsumentów. Nie powinieneś go zbyt często zmieniać. Dlatego ważne jest właściwe przemyślenie koncepcji i podjęcie dobrej decyzji.

Jeśli możemy coś doradzić, to sugerujemy przemyśleć sprawę logo i wizerunku firmy na samym początku. W momencie, w którym zaczniesz planować założenie działalności. Odpowiednie przygotowanie tylko ułatwi Ci wkroczenie na rynek.

Zobacz też:

Comments are closed.

More in:firma